Розвиток дрібної моторики
з дітьми з особливими освітніми потребами
(досвід роботи фахівців ІРЦ)
Одним з показників готовності дітей з особливими освітніми потребами до навчання є рівень розвитку дрібної моторики.
Дитина, що має високий рівень розвитку дрібної моторики, вміє логічно мислити, в неї достатньо розвинуті пам’ять, увага, мовлення. Тому саме розвитку функції дрібних м’язів рук необхідно приділяти велику увагу. Навички дрібної моторики допомагають дитині обстежувати, аналізувати, порівнювати, навколишні предмети й краще розуміти навколишній світ.
У дітей з психофізичними вадами розвитку виникають труднощі під час навчання. Для таких учнів створюються умови, потрібні не лише для засвоєнням навчального матеріалу, а й для подолання недоліків розвитку дитини. На корекційно-розвиткових заняттях фахівці ІРЦ використовують різноманітні завдання, методи, прийоми та вправи з формування та виправлення вад рухово-кінестетичної, зорово–просторової функції сприйняття.
Зокрема у своїй роботі ми використовуємо найпопулярнішу в світі перевірену часом методику Марії Монтессорі.
Крім того, для розвитку дрібної моторики активно користуємося природніми матеріалами (горіхи, каштани, крупи, пісок, камінці, листя) та підручними засобами (прищіпки, ґудзики, шнурівка, ліплення з пластичних метеріалів тощо).
Завдання з розвитку дрібної моторики прості та ефективні, вони приносять дітям радість, і не викликають перевтомлення, сприяють розвитку уяви, фантазії.