15 вересня 2021 року Кабмін прийняв нові зміни щодо інклюзивної освіти в закладах середньої освіти (школах) (початок дії з 1 січня 2022 року!)
Тому пропоную КОРОТКО в цьому пості розглянути основні положення цього Порядку організації інклюзивного навчання в закладах середньої освіти (Постанова КМУ № 957):
основні умови інклюзивного навчання;
кількість розподілу учнів по класам в залежності від рівня підтримки;
порядок утворення інклюзивного класу;
індивідуальна програма розвитку;
порядок надання психолого- педагогічних та корекційних послуг;
поняття ресурсної кімнати
загальні аспекти організації інклюзивного навчання в школі.
1) належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного, методичного забезпечення закладів освіти;
2) підвезення учнів до закладів освіти і у зворотному напрямку (транспорт);
3) забезпечення доступності території закладів освіти;
4) забезпечення необхідними допоміжними засобами для навчання, що дають змогу опанувати освітню програму;
5) облаштування та обладнання ресурсної кімнати та медіатеки;
6) залучення фахівців (із числа працівників закладу освіти та/або додатково залучених фахівців) для надання корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних послуг (допомоги) відповідно до потреб учнів;
7) забезпечення доступу учнів до Інтернету, а також за потреби до термінального та спеціального допоміжного обладнання.
та організовує інклюзивне навчання з урахуванням рівня підтримки, рекомендованого інклюзивно-ресурсним центром.
1 учень на клас – 4-5 рівня підтримки ( розшифровка – 4 рівень – труднощі тяжкого ступеню прояву; 5 рівень – труднощі найтяжчого ступеня прояву)
2 учня на клас 3 рівня підтримки (розшифровка 3 рівень – труднощі помірного ступеня прояву)
3 учня на клас 2 рівня підтримки (Розшифровка 2 рівень – труднощі легкого ступеня прояву)
Учні, які потребують І (першого) рівня підтримки – (поодинокі, незначні труднощі), розподіляються між класами без урахування кількості таких осіб.
1) Для учнів, що потребують тимчасового психологічного розвантаження або усамітнення, в ресурсній кімнаті створюється окрема зона, яка використовується незалежно від розкладу занять.
2) Ресурсна кімната може використовуватися усіма учнями закладу освіти.
3) Учні можуть перебувати в ресурсній кімнаті та медіатеці винятково у супроводі педагогічних працівників, асистента учня або залученого фахівця, що проводить (надає) додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття (послуги).
Для учнів може складатися індивідуальний навчальний план (ІНП):
1) Індивідуальний навчальний план повинен містити, зокрема інформацію про:
– адаптацію чи модифікацію змісту освітніх компонентів освітньої програми, послідовність, форму і темп їх засвоєння, очікувані результати навчання;
2) Індивідуальний навчальний план складається командою за участю педагогічних працівників, які викладають навчальні предмети (інтегровані курси), у взаємодії з учнями та/або їх батьками (іншими законними представниками).
Асистентом учня може бути
– один з батьків;
– особа, уповноважена ними;
– або соціальний працівник, що надає послугу супроводу під час інклюзивного навчання.
• Заклади освіти організовують інклюзивне навчання учнів за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством.